Angående "stränga föräldrar"

Jag har funderat på - och diskuterat om det här med föräldrar som säger till sina tonåringar att "du får inte göra så och inte så och inte så och yada yada" ni vet.

Enligt min egen uppfattning så är det faktiskt såhär ni kära föräldrar som läser detta:

Ju strängare ens föräldrar är ju vildare blir man. Antagligen för att göra revolt.

Så jag blir så trött på alla dessa reklamer från Systembolaget som säger att man inte ska köpa ut till sina tonåringar.

Min syn på "langning":
Era barn kommer - oavsett om ni hjälper till eller inte - att få tag på alkohol.
Och de kommer att dricka det. Oavsett om ni sagt att de får eller inte

Ser ni hellre att era barn raggar upp nån alkis eller annan muppe som köper ut åt dom, kanske starkspriter istället för öl eller vin?
Kanske köper dom tom hembränt när det inte går att få tag på någon som kan köpa ut?

Min fråga till tonårsföräldrarna är då följande:
Ser ni inte hellre att ni själva köper ut till era barn, har någorlunda kontroll över vad dom dricker och att dom dricker bra alkohol än att de gör som ovanstående? Eller?


Jag lovar att ni skulle få reda på så mycket mer vad era barn håller på med också om ni möttes på halva vägen.

Ja jag vet att det är emot lagen bla bla, men Sverige har så jävla många korkade lagar att man tror att meningen med dom är att dom skall brytas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0