Dom förstör

När vi åker till jobbet varje morgon så vill alltid Daniel lyssna på Rockklassiker och deras morgonprogram Morgonrock.

Varje morgon har de någonting som de kallar "felhörningen" där folk skickar in mail att de själva eller någon de känner har hört fel i en låt och så spelar dom upp låten så man kan höra hur det låter, om man kan förstå den som hört fel, jag tyckte det var så jävla roligt.

Men efter ett tag så började dom sjunga med i låten som de spelar upp. VARFÖR??? Ni förstör ju hela meningen med felhörningen!!!! Man vill ju höra hur det låter, om det låter likt felhörningen eller om det bara är en person med väldigt dålig hörsel som hört helt galet.. men om de sjunger med i texten så hör man ju inte!

Jag skrev i alla fall ett mail till Anton på rockklassiker men fick detta svar:

Vi tycker det är lite roligt att sjunga med om vi anser att självaste felhörningen är så känd att alla vet hur det ska vara. Som another one bites the dust. Det vet alla att den heter, så då gör det inget att vi sjunger med.

Jävla mupp säger jag bara, kan man inte ta till sig kritiken från sina lyssnare? Även om man vet hur låten går så kanske man inte har tänkt på att det kan låta som något annat och det borde ju vara det som är tanken bakom att de faktiskt spelar upp låten efter att de presenterat felhörningen??

Jag kan ju knappast vara den enda som stör mig på detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0