Nej beroende är INGEN sjukdom! Basta!

Vi går på bio ganska ofta och en reklam som verkligen har retat upp mig nåt så oerhört varje gång är den här reklamen för Röda fjädern som säger att beroende är en sjukdom, ni vet missbruk och alkoholism och så.

 

Jag är så trött på att man i detta land ska dalta så fruktansvärt med såna som gör fel för inte fan är man sjuk om man t.ex. röker, snusar eller dricker.

 

Jag själv snusar och inte fan är jag sjuk pga det, snus är en svaghet för mig som gör mig beroende och på samma sätt är det med alkoholister, alkohol är deras svaghet, ingen nedrans sjukdom.

 

Om man tar det ordagrant så skulle man kunna säga att man får vara hemma från jobbet för att supa sig full? För det är ju en ”sjukdom” nu mer, nä tack du, nu får det tamefasiken vara nog!

 

Jag vet i alla fall att jag tänker INTE stödja Röda Fjädern och jag hoppas ni andra inte gör det heller för enligt min åsikt så är det dom står för ett rackarns påhitt och en stor lögn.


Kommentarer
Postat av: Mamma

håller med dej till fullo... skåååål kram mammsingen

2009-10-04 @ 16:48:31
URL: http://www.knoppbacka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0