Nu är du ute och cyklar.

Jag funderade lite på uttrycket att ”man är ute och cyklar”, ni vet, när man är helt fel på någonting. Det är ett riktigt kasst uttryck faktiskt, är cykla dåligt helt plötsligt? Gör man fel när man cyklar, är det det som är tanken bakom detta ordspråk?

 

Jag personligen tycker att det är bättre att säga det på mitt sätt ”nu är du ute och cyklar på hal is” eller ”nu är du ute och cyklar på djupt vatten”. DET är ett bra ordspråk när man vill uttrycka att någon gör eller tänker fel, för trots allt blir det ju inte så bra om man cyklar i djupt vatten (går det ens att cykla i vatten?) eller om man cyklar på hal is, för det är ju väldigt lätt att ramla och slå sig då.

 

Han som kom på ordspråket måste ju vara ute och cykla på djupt vatten alltså, det måste ni hålla med om.


Kommentarer
Postat av: Jennie

hej :)

jag skickar ett mejl på din hotmail, men jag addade dej på msn :)

kram

2009-10-03 @ 13:48:11
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Linda

I know. Det där är kompisar du ser på bilden, riktiga! :D

2009-10-03 @ 14:00:23
URL: http://brokenwhitetrash.blogg.se/
Postat av: JANET

Haha vilka fantastiska skills i paint eller?... Hahahah

2009-10-04 @ 10:12:18
Postat av: kjjkjkjkj

det går och cykla under vatten

2011-06-08 @ 16:10:47
Postat av: nhgnbn

:):):):):):):):)

2011-06-08 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0